گروه کوهنوردی و اسکی استقلال شیراز - گزارش برنامه قله برم فیروز

گزارش برنامه قله برم فیروز | گزارش برنامه ,
نوشته شده توسط شهریار در یکشنبه 7 بهمن 1386 و ساعت 10:01 ق.ظ

گزارش برنامه قله برم فیروز

طبق قرار قبلی در ساعت ۵:۴۵ در محل قرار واقع در فلکه قصردشت حاضر شدیم و بعد از جمع شدن دیگر همنوردان ساعت ۶:۱۰ با یك دستگاه مینی بوس به سمت سپیدان واقع در ۷۰ كیلومتری شمال شیراز حركت كردیم. تعداد نفرات حاضر ۱۳ نفر بودند، لازم به ذکر است که دو نفر از دوستان (خانم ضیایی و آقای علی کاظمی) با اسکی برای رفتن به پیست با ما همراه بودند.

گزارش تصویری

بنام خالق کوه ها

گزارش برنامه قله برم فیروز

افراد شرکت کننده :

شهریار ایزدی (سرپرست برنامه) ، جعفر شرقی (مسئول فنی) ، محمد رهبرماه ، امیرحسین نوری بد ، علی شریف حسینی ، مرتضی شریف حسینی ، محمد حسین سیفی ، کامران افشین، مهدی آذرنگ ،محمد رضا آذرنگ

شرح برنامه (گزارش):

در ساعت۸:۲۰ به پیست اسكی پولاد كف واقع در۱۰ كیلومتری شهرستان سپیدان رسیدیم، قبل از رسیدن به محل شروع كوهپیمایی بانظر سرپرست برنامه برای صرفه جویی در وقت، در مینی بوس صبحانه را خوردیم و با پوشیدن لباس آماده حركت شدیم.

صعود را در ساعت ۸:۳۰ از روبرو پیست و به سمت شمال شرقی آغاز کردیم. در همان ابتدای مسیر با برف پودری مواجه شدیم كه ارتفاع آن گاهی تا یك متر نیز می رسید كه گویای برف كوبی خوبی را برای ما داشت.در طول مسیر با تیم هایی از گروه های مختلفی همچون گروه پست،آرش،صا ایران و .... همراه شدیم.

همچنین در نزدیكی های برم  دو نفر از دوستان سپیدانی را که با اسکی کوهستان به منطقه برم فیروز رفته بودند ملاقات کردیم.

نهایتا پس از ۴ ساعت برف کوبی به برم رسیدیم، محل برم پوشیده از برف بود ولی حجم برف زیاد نبود، در اینجا پس از چند دقیقه استراحت کوتاه یک تیم برای صعود به قله اعلام آمادگی کرد که شامل : آقای ایزدی – رهبرماه – افشین – علی شریف حسینی – مهدی آذرنگ ، محمد رضا آذرنگ بودند،امیر نوری بُد

دیگر دوستان نیز قرار شد در محل برم منتظر تیم قله باشند. تقریبا پس از 2 ساعت برف کوبی در ساعت ۱۵ به قله فرعی رسیدیم كه با نظر سرپرست به علت كمبود وقت و با توجه به اینكه در حدود ۳۰ دقیقه با قله فاصله نداشتیم تصمیم به بازگشت گرفتیم . قله برم فیروز با ارتفاع تقریبی 3600 متر از سطح دریا دارای دور نمای منحصر به فردی از قلل زیبای استان فارس – کوهگیلویه بویر احمد است كه از فراز این کوه، قلل پوشیده از برف دنا – بل و ..... خود نمایی می کنند.

دورنمای رشته كوه دنا

روی قله باد بسیار شدیدی می وزید و تنها فرصتی کوتاه به ما می داد تا بر روی قله فرعی بمانیم، سرمای شدید روی قله تاب ایستادن و تماشای زیبایی های کوهستان را از ما گرفته بود و سریع پس از گرفتن چند عکس یادگاری به طرف برم سرازیر شدیم .

در ساعت ۱۵:۴۵ به دیگر دوستان رسیدم که متوجه عدم حضور آقای شرقی شدیم. متوجه شدیم ایشان به تنهایی به سمت قله حرکت کردنند که باعث تاخیر در برگشت تیم به سمت پایین شدند.

در مدتی که آقای شرقی به طرف ما می آمدند مشغول صرف نهار شدیم و با رسیدن ایشان سریع شروع به برگشت به طرف جاده کردیم. هوا كم كم داشت رو به تاریکی می رفت و غروب زیبای خورشید مناظر زیبایی را به وجود آورده بود. با غروب خورشید هوا به سرعت رو به سردی می رفت کوهستان به آرامی سرمای خود را به ما نشان می داد.

در ساعت۱۸نهایتا پس از ۹ ساعت برف کوبی طی مسافت ۱۲ کیلومتر و برداشتن ۱۹ هزار گام بر روی برف پودری و سرعت متوسط ۸/۱ کیلومتر در ساعت به مینی بوس رسیدیم. به سمت شیراز حرکت کریم و در ساعت ۱۹:۴۵به شیراز رسیدیم.

هزینه این برنامه برای هر نفر ۵ هزار تومان بود که نسبت به تعداد کمی از شرکت کنندگان در برنامه هزینه خوب و قابل قبولی بود .

تهیه کننده گزارش : علی شریف حسینی

گزارش تصویری

» نوشته های اخیر
+ صعود قله+ غار شفق+ عکسهای صعود به قله رُنج+ رفع ابهامات گم شدن کوهنوردان دانشگاه شیراز+ + نمایشگاه عکس+ نتایج مسابقات سنگنوردی دانش آموزی - پسران+ در محضر استاد+ مسدود شدن راه های صعود به قلل دنا+ گزارش برنامه قله برم فیروز + صعود قله قوچ خوس+ عیادت از آقای جاوید+ نتایج مسابقات سنگنوردی دانش آموزی + علت مرگ دلفین ها+ صعود به قله برم فیروز